Vakantie in Egypte, juni 2011 deel 2

egypt2
22 juni 2011
Goedemorgen! Na een onrustige nacht, met veel draaien en woelen, zijn we weer op tijd wakker. Even douchen, aankleden en dan naar het ontbijt. Eerst nog even bij de receptie langs om all inclusive te regelen, dit kan pas vanaf 10 uur, dus dan maar eens kijken wat voor ontbijt ze hebben. Broodjes, beleg, ziet er allemaal beetje simpel uit. Het is niet zoals we gewend zijn natuurlijk, maar we eten toch maar een paar broodjes. Nog even ons drinken op drinken op het terras en dan slenteren we richting de receptie voor onze all inclusive armbandjes.

Nog even wat drinken in de bar en wachten op Hanna, onze gids. We krijgen een overzicht van onze excursies, morgen naar Cairo. We worden om kwart voor 5 ‘s morgens opgehaald!! Wat een tijd in je vakantie zeg. Dat wordt dus op tijd naar bed vandaag. We willen nog een paar excursies erbij boeken. De jeepsafari, die is alleen op woensdag dus dat lukt helaas niet meer. De kamelentocht is ook al volgeboekt. Zwemmen met dolfijnen wordt ons afgeraden, heel duur en de dieren worden blijkbaar niet zo goed behandeld… Dan maar quad rijden in de woestijn. Kunnen we samen op 1 quad? Nee helaas, dus we gaan vrijdag allebei op onze eigen quad. Ik moet nog zien of me dat gaat lukken… Voor zondag hebben we nog een duikexcursie erbij genomen, maar ik ga dan wel snorkelen. En we zijn erg benieuwd waar het leven is hier, want in en om het hotel is weinig te doen. Advies: Old Market. Vanaf 18 uur kan je daar lekker winkelen en eten. Dat lijkt ons wel leuk.

Na onze meeting gaan we eerst de winkeltjes bekijken in het hotel. Even wat drinken inslaan en kijken of ze leuke souvenirs hebben. Vriendelijke verkopers, je krijgt overal wat te drinken aangeboden. En ze hebben natuurlijk allemaal een leuke prijs, speciaal voor ons. We hebben eerst alleen een waterpijp gekocht voor onszelf, leuk als decoratie in huis. Wel eentje voor 2 personen dus als we bezoek krijgen dan kunnen we voortaan lekker met z’n allen aan de waterpijp lurken haha. De tijd gaat best snel als je zo een beetje heen en weer aan het lopen bent, tis alweer tijd voor de lunch. De lunch is warm eten hier, ongeveer hetzelfde als het diner van gisteren, dus we gaan maar weer aan de kip en rijst.

Na de lunch besluiten we lekker naar zee te wandelen om vast te oefenen met snorkelen, aangezien we dat allebei nog nooit gedaan hebben. Zwemkleding aan, snorkels en flippers mee en daar gaan we. Het strand is nier ver weg, maar in de hete zon valt de wandeling toch wel een beetje tegen. Eindelijk bij het strand, he kijk een supermarket. Dat hadden we gister niet gezien, veel beter dan die simpele winkeltjes in het hotel. En nog een bar op het strand, dit hoort allemaal bij het hotel blijkbaar. Oke flippers aan, bril en snorkel testen of alles goed zit en goed werkt. Daar gaan we… Ooohh wat is dat water zout zeg! Soms ga je er echt van over je nek. Gerd gaat redelijk aan de slag met zijn snorkel en heeft al wat mooie visjes gezien. Ik durf het allemaal nog niet zo goed, mijn hoofd onder water betekent geen lucht. De techniek moeten we nog een beetje door zien te krijgen. Uiteindelijk lukt het mij ook een paar keer om een beetje te snorkelen en ook ik heb wat mooie vissen en koraal gezien. Nu nog even zonnen en bijkomen van het harde werk. Daarna terug naar het hotel en douchen, zodat we zometeen lekker schoon kunnen winkelen.

Nog even geld pinnen voor vanavond en eens kijken of we een taxi kunnen regelen. Dat kan hier allemaal in het hotel, dus om 18 uur gaan we richting Old Market. Met de taxi die Sam voor ons geregeld heeft. Daar aangekomen krijgen we een gids mee die bevriend is met de taxichauffeur. Als eerste moeten we natuurlijk zijn winkel bekijken. Een hele leuke winkel met allemaal beeldjes en souvenirs. We willen eerst even rustig rondkijken in alle winkels, maar die kans krijgen we niet echt. Ze houden je hier wel bezig hoor. We krijgen 20% korting op alles wat we willen kopen hier in de winkel, omdat we uit Nederland kopen. Allemachtig prachtig, Marco van Basten, Johan Cruijf… ze kennen hier wel een paar woordjes Nederlands. Later komen we erachter dat ze allemaal dezelfde woorden kennen, oh wat zijn wij toch lekker makkelijke toeristen voor hun haha. Maar goed, we MOETEN eerst de parfums proberen. Hmmm Lotus is echt heel lekker. Een heel verhaal, het parfum van queen Nefertiti, originele geur van de lotusbloem, de bloem van Egypte blabla. Maar het is echt een lekker geurtje dus die kopen we voor mij. Voor Gerd kopen we Opium, niet zoals we hier kennen, maar het ruikt lekker. Hee daar zie ik een heel mooi beeld van een olifant. Die wil ik natuurlijk hebben. Daarna krijgen we een korte uitleg over papyrus, papier wat ze maken van de papyrus plant en daarna beschilderen met prachtige Egyptische dingen. Daar willen we zeker nog wel wat van kopen, maar niet meteen alles in 1x in 1 winkel. We draaien ons om en daar zien we toch wat moois… een egyptisch hoofd, Gerd zegt sfinx, ik zeg king toetanchamon. Heel groot en heel mooi. Gerd moet deze echt hebben, hier is hij al heel lang naar op zoek. Beetje prijzig, maar in Nederland vind je zoiets echt niet voor dat geld. Nog een klein beetje van de prijs afgehaald en de deal is gemaakt. We besluiten toch nog even verder te kijken in wat andere winkels en we worden door de gids meegenomen naar het Papyrus Museum. Achteraf blijken er 80 van zulke museums te zijn, maar het is wel leuk om uitleg te krijgen bij de verschillende tekeningen. We hebben al een paar mooie gezien, nu nog even een goede prijs zien te regelen. Achteraf hebben we veel te veel betaald, maar het was al met al een geslaagde avond. Veel leuke dingen gekocht, totale schade ongeveer 160 euro. Dat was een duur avondje shoppen. Nu maar weer terug naar het hotel voor het diner, nog even wat drinken en op tijd naar bed want morgen gaat de wekker om 4 uur.

Comments

comments

Posted in : Egypte, Vakanties

1 Comment to “Vakantie in Egypte, juni 2011 deel 2”

Add Comments (+)

1. Zussiepussie;-) says:

wat ziet je blog er gaaf uit zeg! Mooi theme heb je!