Vakantie in Egypte, juni 2011 deel 4

egypt4
24 juni 2011
Goedemorgen!! We hebben heerlijk geslapen vannacht. Geen wekker gezet en om half 10 wakker. Maar we doen alles lekker rustig aan, we hebben nog een half uurtje om te kunnen ontbijten, maar daar gaan we ons niet voor haasten. Er schijnt ook nog ergens een laat ontbijt te zijn, dus nadat we ons aangekleed hebben besluiten we dat maar eens op te zoeken.

Eerst informeren bij de receptie. Het late ontbijt is bij het grote zwembad. Oke dan gaan we die kant op. Het restaurant bij het grote zwembad is gesloten. Dus maar even informeren bij de bar in het zwembad. Oh daar is het late ontbijt. Helaas is ook het late ontbijt niet echt super lekker, maar het is beter dan niks.

We hebben de hele dag de tijd om lekker onze eigen gang te gaan aangezien we pas om 16.00 uur opgehaald worden voor onze quad excursie in de woestijn. Het is ons aangeraden om een lange broek aan te trekken in verband met de warme motor en de zon en aangezien ik alleen een witte wijde linnen broek mee heb genomen besluiten we naar Soho Square te gaan om te shoppen!

Taxi geregeld via het hotel en tegen 12.00 uur rijden we die kant op. Het is een klein stukje rijden en met 5 minuten zijn we al aangekomen op het plein wat vooral in de avond heel gezellig en rustgevend schijnt te zijn. Het is nu wel heel erg rustgevend aangezien alles pas om 13.00 uur open blijkt te gaan. Maar na even rondgelopen te hebben vinden we toch 1 winkel die open is en die ook nog eens kleren heeft.

Snel een broek en t-shirt gekocht voor mij en een leuke hoed voor Gerd. Het begint al weer het heetst van de dag te worden dus we gaan weer terug naar het hotel om de rest van de middag lekker in het zwembad te hangen totdat het tijd is voor onze excursie. Het water in het zwembad is erg koud! Maar er zit een bar in het midden, lekker in het zonnetje. Dus onze middag zwemmen veranderd in een middag barhangen in zwembroek en bikini met je kont in het water haha. Wat een leven he.

Om 15.00 uur gaan we terug naar onze kamer, omkleden en klaarmaken voor de excursie. Daarna wachten bij de receptie tot we worden opgehaald door het busje. Er zitten al 3 andere stelletjes in het busje, Egyptisch en Italiaans. We hadden gehoopt op Nederlands haha. Dat mis je toch wel na een paar dagen Engels brabbelen.

Aangekomen bij de quads ziet Niluka het somber in. Zulke grote dingen?? En die moet ik in bedwang zien te houden? Ik dacht het niet!! Mag ik pleaaaase bij mijn man achterop? Jaa gelukkig, dat mag wel, in tegenstelling tot wat onze gids had gezegd. Alle stelletjes gaan samen op 1 quad, dus dat is helemaal geen probleem. We moeten alleen even regelen dat we geld terug krijgen omdat we voor 2 quads betaald hebben.

Iedereen heeft een arafat sjaal om en we zijn klaar voor vertrek. Achter de gids aan! Gerd heeft de tijd van zijn leven en merkt al snel dat onze quads begrensd zijn, die van de gids niet. Hmm dat vind hij erg interessant om eens op die andere quad te mogen rijden. Ik vind het iets minder leuk, het hobbelt erg en ik ben bang dat we gaan vallen. Maar ik vertrouw op Gerd dat hij ons netjes overeind houdt en geen ongelukken zal maken.

Het is tijd voor de eerste stop om wat foto’s te maken van het prachtige uitzicht. Verdikke! We zijn onze camera vergeten. Dat is echt balen want het is zo schitterend in de woestijn. Af en toe zie en hoor je een groep quads voorbij rijden, maar de rest van de tijd is het stil en verlaten. De zon brand ontzettend op de blote voetjes en lang stil staan op 1 plek is dan ook niet aangenaam.

We vervolgen onze tocht naar de bedoeïenen. Er zijn ontzettend veel tenten onderweg, op verschillende plekken meerdere bij elkaar. Of de mensen hier nu echt altijd leven of alleen nu hier zijn voor de toeristen is nog niet helemaal duidelijk. Maar ook hier willen ze natuurlijk geld verdienen. We gaan lekker relaxen in een tentje met wat te drinken.

Gerd heeft een kameel ontdekt en wil deze even aaien. Prompt wordt hem gevraagd of hij er een stukje op wil rijden. Nou dat laat hij zich geen 2x zeggen. 20 pond voor een ritje van 5 minuten. Weer erg jammer op zo’n moment dat je geen camera bij je hebt. Maar het is een herinnering die we dan zelf maar moeten onthouden. De kameel heeft dorst en krijgt een flesje drinken aangeboden. Haha, wat een grappig beest, hij drinkt zelf uit het flesje.

We gaan weer verder want het begint al wat later te worden. Nog even en de zon gaat onder. Het is de bedoeling dat we ergens rustig van de zonsondergang kunnen genieten. Tussendoor maken we nog een tussenstop op een open vlakte en hier mogen alle dames een stukje rijden. Nou heb ik wel een brommer gehad, maar dit is toch wel andere koek. Na een klein stukje vind ik het mooi geweest. Gerd laat nog even zien hoe het echt moet en stapt bij mij achterop om lekker te scheuren. Hou maar op haha, dat gaat mij alweer veel te hard. Alle mannen nemen weer plaats en we rijden verder.

Op een gegeven moment stoppen we weer bij een bedoeïenentent met een enorme rotspartij ernaast. We klimmen met z’n allen zo hoog mogelijk en zoeken een plekje om rustig te zitten en te genieten van de zon. We hebben een geweldige plek gevonden waar we de zon precies tussen 2 bergen in onder zien gaan. Dit is echt een moment om te genieten, geen woorden, alleen maar lekker tegen elkaar aanzitten en kijken….

Als de zon eenmaal onder is klauteren we weer langzaam naar beneden en genieten nog even van een koel drankje. Onze contactpersoon begint nog over het geld voor de tweede quad, maar wij willen dit eigenlijk nog wel een keer doen, maar dan met videocamera. En aangezien we er al voor betaald hebben zal dat geen probleem zijn. Uiteindelijk stappen we weer allemaal op onze quads en rijden terug naar het opstap punt.

Op de terugweg in het busje zijn we nog aan het nagenieten van deze excursie. Je komt echt tot rust in de woestijn, door de stilte die er heerst. We gaan eerst al het zand van ons afspoelen en daarna eten en een rustige avond in het hotel doorbrengen. Het is alleen erg saai in het hotel… We zitten met ons tweetjes op een terras, dus we hebben zoiets van: we kunnen net zo goed met ons tweetjes op ons balkon gaan zitten dan.

Op onze kamer aangekomen zijn we eigenlijk te moe om nog wat te doen en we ploffen op het bed neer. Even tv kijken, wie weet wat er voor spannends op de Egyptische televisie is. Niet veel bijzonders natuurlijk, maar er zit ook een filmkanaal op. X-men is erop, dus die gaan we kijken, onder het genot van de fruitschaal die we vandaag gekregen hebben vanwege de problemen van gisteren met onze schoonmaker.

En uiteindelijk niet al te laat gaan we slapen, want morgen gaat onze wekker weer op tijd. Dan worden we namelijk om 7 uur opgehaald voor onze snorkel excursie. Lekker de hele dag op de boot…